Založ si blog

Ako to vlastne je?

Už je toho asi fakt veľa, čo sa týka politiky, zradcov, extrémistov, nacionalistov a fašistov.

SNS – v zahraničí (ale aj doma) je označovaná ako nacionalistická strana…(zdroj: https://sk.wikipedia.org/wiki/Slovenská_národná_strana_(1990))

Z historického hľadiska sa Slovenská národná strana (SNS) podľa slov jej predsedu a stránky SNS radí k najstarším politickým subjektom na Slovensku. Jej vznik sa traduje od 6.júna 1871. Moderná SNS bola obnovená 7.3.1990.(zdroj: http://www.sns.sk/o-nas-2/strucne-o-sns/)

Nacionalizmus je označovaný ako teória alebo aj politický smer, ktorý hlása o práve národa vytvoriť si suverénny národný štát, je to ideológia založená na presvedčení o výnimočnosti svojho národa, ktorá bojuje proti cudzej nadvláde, sleduje vlastné záujmy, je to vlastenectvo, ale hrozí, že prejde do šovinizmu alebo až xenofóbie.

Hm, rozmýšľam, hoci nie som sympatizant ĽS NS, v  akom rozsahu je rozdiel medzi SNS a ĽS NS? Prečo jedna môže byť štandardná a druhá neštandardná strana? Prečo predseda štandardnej nacionalistickej strany môže obviniť predsedu, stranu a voličov tej „neštandardnej“ z extrémizmu? Napriek tomu, že sa celkom „nenápadne“ podobá na tú jeho… Hlavne, ak to berieme s celkovým vývojom a excesmi v strane SNS. Našli by sme tam asi všetko a aj niečo viac.

Citujem z webovej stránky SNS:

Definícia SNS
Slovenská národná strana (SNS) je národne orientovanou, konzervatívnou, stredo-pravou stranou opierajúcou sa o európsko-kresťanský hodnotový systém, s tromi programovými piliermi – národným, kresťanským a sociálnym. SNS nadväzuje na cyrilo-metodskú, štúrovskú a memorandovskú štátotvornú tradíciu a líniu štátno-právnych úkonov vedúcich k zvrchovanosti slovenského národa a suverenite Slovenskej republiky.

A teraz z webovej stránky ĽS NS: (http://www.naseslovensko.net/o-nas/)

Ľudová strana Naše Slovensko (ĽS Naše Slovensko) vznikla ako politická strana v roku 2011. Je založená na 3 základných princípoch – národnom, kresťanskom a sociálnom.

Túto malú podobnosť nechám radšej bez komentára. 

Alebo iný príklad, ktorý som dnes počula a celkom ma tá logika zaujala…

19 % voličov ĽS NS v predchádzajúcich voľbách podľa prieskumov volili niekedy stranu SMER.

Istý G.M. povedal, že fašistov (rozumej Kotlebu) volili len fašisti. V tomto prípade, ak by sme sa odvolali na to, čo média rozoberali, že od koho a kam prešli voliči a zhruba v akom percentuálnom pomere, tak potom by malo platiť, podľa slov G.M., že aj stranu SMER volili fašisti. A to už prosím pekne pred 4 rokmi. Hm… A ak opäť jeho (G.M.) logiku dosadíme do tejto súvislosti, tak potom aj strana ktorá nám tu vládla 4 roky je podľa svojich voličov minimálne čiastočne fašistická?

V každom prípade je mi v tomto celom organizovanom chaose jasné len jedno. Demokracia sa prispôsobuje podľa potrieb horného 1%… Alebo podľa potrieb tých, čo majú „patent“ na rozdávanie rozumov a trčia z análov samozvanému „svetovému policajtovi“, čo sa stará všade tam, do čoho je ho veľká figa borová.

Neviem ako vy, ale u mňa sú v tomto kontexte ich názory nerelevantné a určite si radšej prečítam názory obyčajných blogerov, ktorí majú podľa mňa určite vyššiu inteligenciu, EQ a dávku zdravého rozumu (hoci nemusím súhlasiť so všetkým, ale rešpektujem pluralitu názorov) ako podsúvateľný manipulatívny názor ľudí, čo selektujú extrémistov podľa toho, ako to vyhovuje ich záujmom.

 

Mandát – vzdať sa ho či nie?

14.03.2016

Berte to prosím ako moje zamyslenie, nikomu nejdem vnucovať to alebo ono. Ako tak prezerám FB, narazila som na diskusie o tom, že poslanci strany SIEŤ, ktorí nesúhlasia s ich predsedom o rokovaní so SMEROM, stoja pred dilemou, respektíve sa už rozhodli, že opustia stranu, no mandát poslanca NR si nechajú a budú tak rešpektovať svojich voličov, ktorí im dali prednostné [...]

Nálepkujem, nálepkuješ, nálepkujeme. ..

11.03.2016

Aj takto by sa dalo nazvať hromadné nálepkovanie, ktoré mňa ako voliča, občana, ženu, hádam vzdelanú osobu, spirituálnu dušu 1. šokovala, 2. nasrdila a 3. urazila. Bez ohľadu na to, koho som volila či nevolila. Osobne totiž nevolím medzi väčším či menším zlom. To som nedodržala len jedny jediné voľby a aj to som trpko oľutovala. Volím to, čo podľa mňa (skutočná [...]

Extrémne cesty do vlastného vnútra

09.03.2016

Asi budem extrémista lebo už som extrémne z tohto všetkého unavená. Som extrémne prekvapená z politickej „prekvapenosti“ nad výsledkom volieb. Som extrémne pohadzovaná z jednej polohy súcitného človeka so zmyslom pre spravodlivosť do polohy, kedy mám chuť povedať: „choďte všetci do čerta!“. Bojím sa otvoriť chladničku, či na mňa náhodou nevypadne fotka [...]

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Boss bossov pred súdom, aj keď o to nežiadal. Dostane sa Mikuláš Černák na slobodu? Dôkazy stále pribúdajú

25.04.2024 08:00, aktualizované: 08:19

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

haniel

Náhody neexistujú.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 7084x
Priemerná čítanosť článkov: 1771x

Autor blogu

Kategórie

Archív